نگهداری و مراقبت از سمعک

مارس 19, 2024
https://www.samakneda.com/wp-content/uploads/2017/03/protect1.jpg

https://www.samakneda.com/wp-content/uploads/2017/03/protect2.jpg

https://www.samakneda.com/wp-content/uploads/2017/03/protect3.jpg

توصیه هایی برای نگهداری و مراقبت از سمعک :

به توصیه ها و راهنمایی های ادیولوژیست خود در هنگام تحویل سمعک دقت کنید و دفترچه راهنما یا سی دی آموزشی که همراه سمعک است را به دقت مطالعه و یا نگاه کنید.

در صورتی که سمعکتان دچار اشکال شد به ادیولوژیست  خود مراجعه نمایید و از دستکاری سمعک جدا خود داری نمایید .

برای نگهداری و مراقبت از سمعک تمیز نگه داشتن سمعک بسیارمهم است . سمعک مانع خارج شدن جرم از گوش می شود و باعث می شود که جرم در مجرای گوش جمع شود و وارد خروجی صدا شود. در این صورت به نظر می آید که سمعک از کار افتاده . توصیه می شود که خروجی صدا را به خصوص  در سمعک های داخل  گوشی هر روز  با برس تمیز کنید و اگر هنوز جرم به آن چسبیده فیلتر یا واکس گارد سمعک داخل گوشی را تعویض نمایید. درمورد سمعک های پشت گوشی نیز خروجی صدا را هفته ای یک بار چک کنید و در صورت نیاز با برس جرم را تخلیه نمایید.

کسانی که سمعک های خود را هم از سمت میکروفن و هم از سمعک خروجی صدا تمیز نگه میدارند عمر سمعکشان بسیار طولانی  می شود و سمعک خرابی های مکرر ندارد.

در صورتی که گوشتان جرم ساز است مراجعه مرتب به متخصص گوش و حلق و بینی داشته باشید تا مجرای گوشتان کاملا پاک شود. برای کار کرد درست سمعک چه داخل گوشی ، چه پشت گوشی ، مجرای گوش باید همیشه پاک و تمیز باشد.

عکس برداری پزشکی ، سی تی اسکن  و ام آر آی میتواند در عملکرد سمعک اختلال ایجاد کند.

سمعک را از منابع  رطوبت و حرارت ( یخچال و شوفاژ و …) دور نگه دارید.

همیشه قبل از دوش گرفتن و شنا و سونا سمعک را بردارید.

سمعک را نزدیک پنجره و یا داخل اتومبیل رها نکنید.

سمعک را داخل دستمال کاغذی نگذارید ممکن است با زباله اشتباه شود و دور انداخته شود.

کرم های آرایشی و اسپری مو میتواند براحتی وارد میکروفون سمعک شود و به آن آسیب برساند.

از باتری استاندارد که فقط مخصوص سمعک است استفاده کنید. باتری ساعت سمعک را خراب میکند.باتری های سمعک را می توانید از کلینیک های شنوایی تهیه نمایید.به تاریخ انقضای باتری دقت کنید.

  برای نگهداری و مراقبت از سمعک  بهتر است سمعک و باتری را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.باتری سمعک سمی است در صورت بلعیده شدن آن سریع به بیمارستان مراجعه نمایید.

اگر میخواهید برای مدت طولانی از سمعک استفاده نکنید باتری آن را خارج نمایید.

از نفوذ گرد و خاک و چربی به داخل سمعک خود داری نمایید.

از الکل و آب و صابون یا هر ماده پاک کننده دیگر برای تمیز کردن سمعک استفاده نکنید.

درصورتی که سمعک شما خراب شد و در دوره گارانتی بود حتما به کلینیک و ادیولوژیست خود مراجعه نمایید و این اقدام را برای ماه ها به تعویق نیندازید چون ممکن است در این مدت گارانتی شما به پایان رسیده شده باشد و شما متحمل هزینه برای تعمیر سمعک می شوید.